Trackovací a konverzní nástroje slouží ke sledování zdroje návštěvy zákazníka a procentuálního poměru zákazníků, kteří zakoupili produkt. Můžete tak sledovat výsledky kampaní, ale i data z každodenního prodeje.
Odesílaná data ze systému SimpleShop slouží pouze k zajištění údajů. Výsledky měření a statistiky lze sledovat přímo v nástroji, který pro tento účel využíváte. Nezbytnou podmínkou pro funkční měření je umístění prodejního formuláře na vlastním webu.
Obsah
Jak trackování a měření konverzí funguje
Aby vše fungovalo, jak má, je třeba se zaměřit na způsob vložení prodejního formuláře na web.
Měřitelné řešení
- Prodejní formulář musí být vložen na vlastní web pomocí iframe (tj. být součástí webu).
Neměřitelná řešení
- Prodej přes prodejní tlačítko nebo prodejní stránku produktu, která zákazníka směřuje na form.simpleshop.cz.
- Prodej z Facebooku, Instagramu a dalších platforem, odkud odkaz směřuje na formulář na form.simpleshop.cz a ne na vlastní webovou stránku s vloženým formulářem.
- Prodeje přes e-maily, odkud odkaz směřuje na formulář na form.simpleshop.cz a ne na vlastní webovou stránku s vloženým formulářem.
Trackování uživatelů
Veškeré měření návštěv probíhá přímo na vašem webu a není třeba řešit další nastavení v SimpleShopu. SimpleShop trackování vůbec neovlivňuje. Stačí vložit trackovací kód na váš web.
Měření konverzí
V SimpleShopu není potřeba nic nastavit. Konverze se automaticky spustí přímo na vašem webu na stránce, na které je vložen prodejní formulář.
Po vytvoření objednávky (konverze) SimpleShop zašle automaticky údaje o dané objednávce. Automaticky se zašlou relevantní informace o objednávce pro nástroj, který máte na webu integrovaný. Měření proto nefunguje bez vložení prodejního formuláře přímo na stránku na vašem webu.
Podporované nástroje pro měření konverzí
Níže jsou zobrazené informace (parametry), které jsou odesílány do daného nástroje v okamžiku vytvoření objednávky. V tomto okamžiku vzniká konverze. Odesílané údaje se liší dle nástroje, který pro měření používáte.
Google Universal Analytics (ID měření začínající na „UA-“)
Odesílané informace SimpleShopem po vytvoření objednávky:
ecommerce: addTransaction id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c affiliation: SimpleShop revenue: 100 tax: 17.36 currency: CZK ecommerce: addItem id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c|0 name: Testovací produkt price: 100 quantity: 1
Informace o konverzi naleznete v Publikum → Přehled nebo Konverze → Elektronický obchod → Přehled.
Pokud se Vám tyto informace nezobrazují, pravděpodobně nemáte potřebné nastavení elektronického obchodu v Google Analytics.
Google Analytics 4 (ID měření začínající na „G-“)
Odesílané informace SimpleShopem po vytvoření objednávky:
event: purchase transaction_id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c affiliation: SimpleShop value: 100 tax: 17.36 currency: CZK items: item_name: Testovací produkt item_id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c|0 price: 100 quantity: 1
Google Tag Manager
Odesílané informace SimpleShopem po vytvoření objednávky:
event: purchase transaction_id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c affiliation: SimpleShop value: 100 currency: CZK tax: 17.36 items: id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c|0 name: Testovací produkt quantity: 1 price: 100
Facebook Pixel
Ze svého webu můžete měřit Zobrazení obsahu (Page view).
Ze SimpleShopu odesíláme pouze parametr Nákup (purchase), jiné parametry jako Přidání do košíku, Přechod k zaplacení, Zadání platebních údajů atd. neměříme.
Odesílané informace SimpleShopem po vytvoření objednávky:
event: Purchase event_id: '12c1406b-4597-4e68-91e7-f6a64ebcf5ed' value: 100 currency: CZK content_type: product
Výsledná data naleznete ve Správci událostí ve vašem Facebook manageru.
Vlastní konverzní kódy
Vlastní konverzní kódy jsou ty, které automaticky neodesíláme s každou vytvořenou objednávkou. Je třeba si nejdříve na webu provést vložení kódů, které následně data dokáží po vytvoření objednávky přijmout.
Javascript pro vlastní konverzní kódy vložte na web, kde máte umístěný SimpleShop prodejní formulář (třeba do hlavičky webu nebo přímo na danou stránku).
Na web vložte tento kód:
<!-- SimpleShop purchase -->
<script>
window.addEventListener('message', function (e) {
if (e.data.action !== undefined && e.data.action === 'SimpleShop-purchase') {
console.log(e.data.payload);
}
});
</script>
<!-- End SimpleShop purchase -->
Výsledek kódu – vygenerovaná data (obsah z e.data.payload):
event: purchase ecommerce: transaction_id: 198a084a-30da-4a8e-9f19-91f0fd37a0dd affiliation: SimpleShop value: 100 tax: 17.36 currency: CZK items: item_name: Jak se zbavit bohatství snadno a rychle item_id: 198a084a-30da-4a8e-9f19-91f0fd37a0dd|0 price: 100 quantity: 1
Sklik
Aby měření fungovalo, je třeba mít Sklik jako takový integrovaný na svém webu.
Pro odesílání dat ze SimpleShopu zároveň vložte tento kód na svůj web:
<!-- SimpleShop Sklik purchase -->
<script>
window.addEventListener('message', function (e) {
if (e.data.action !== undefined && e.data.action === 'SimpleShop-purchase') {
let seznam_cId = X;
let seznam_value = e.data.payload.ecommerce.value;
let script = document.createElement('script');
script.src = 'https://www.seznam.cz/rs/static/rc.js';
document.head.appendChild(script);
}
});
</script>
<!-- End SimpleShop Sklik purchase -->
POZOR: Písmeno X na řádku 5 je potřeba nahradit za ID kampaně viz Nápověda Skliku.
Pro každou kampaň je třeba vložit separátní kód (protože se bude lišit ID kampaně).
Kód můžete vložit na web do patičky, anebo do konkrétních stránek (záleží, zda budete měřit v rámci jedné nebo více kampaní). V případě různých kampaní doporučujeme vkládat jednotlivé kódy přímo do konkrétních stránek webu, které chcete v rámci kampaně měřit.
Affiliate nástroje
Na principu trackování zákazníků a měření konverzí fungují také nástroje na správu affiliate. Může vás zajímat propojení s Affilboxem nebo Post Affiliate Pro.
TIP: Problematika trackování a měření konverzí je velmi obsáhlá a najít správné řešení přímo pro sebe vyžaduje čas a znalost. Pokud si nevíte s nastavením rady, zkuste přizvat ke spolupráci marketingového specialistu, který vám vše pomůže nastavit a problematiku vysvětlí.